همه چيز درباره نرم افزار پرنيان مدرسه


با چند كليك به مدرسه فرزندتان برويد


یزدفردا "اکثر خانواده هاي ايراني علاقه زيادي به آگاهی از پرونده تحصيلي و رفتاري فرزندشان دارند به طوريكه رفتن به محل تحصيل فرزندشان لازمه چشم پوشی از فعاليت هاي روزمره می باشد. بنابراین با توجه به وضعيت فعلي و گرفتاريهاي روزمره عموم شهروندان همه والدين نمي توانند وظیفه خود را در قبال فرزند دلبندشان ايفا كنند. با گسترش اينترنت و با استفاده از نرم افزار پرنيان مدرسه پیشگامان، حضور در مدرسه فرزندتان تنها با چند كليك ميسر شده است. به طوری که مي توانيد از همه " آنچه بايد بدانيد " آگاه شويد. علاوه بر آن کنترل رفت و آمد فرزندتان و عملكرد تحصيلي او و قياس تحصيلي با ديگر دانش آموزان كلاس و مدرسه نيز مهيا است، فقط بايد همان چند كليك را انجام دهيد تا والدينی نمونه و آنلاين شويد. شركت پيشگامان فناوري اطلاعات ايساتيس يكي از زير مجموعه هاي گروه بزرگ پيشگامان كوير، نرم افزار "پرنيان مدرسه" كه تمامي نيازهاي يك مدرسه مبتني بر وب را برطرف مي كند، ارائه نموده است. پرتال تحت وب مدارس با توجه به نیاز مدرسه و والدین طراحی و پیاده سازی شده است که می تواند نقش مهمی در تقویت ارتباط اولیاء مدرسه با والدین و همچنین دانش آموزان با یکدیگر داشته باشد. امكاناتي كه در پرنيان مدرسه وجود دارد آن را قادر ساخته تا قابليت تبدیل اطلاعات مدارس به پرتال پرنیان مدرسه و همچنين امكان تعريف پرسنل مدرسه، والدين و دانش آموزان با تعيين سطوح دسترسي متناسب با وظيفه و امكان تعريف انواع آزمون، امتحان و ثبت نتايج آن آزمون، دسترسي به نمرات، حضور و غياب و برنامه درسي و ارائه گزارشات متنوع از اطلاعات سيستم را داشته باشد. شما مي توانيد در پرنيان مدرسه چندين مركز آموزشي با پايه هاي تحصيلي متفاوت و همچنين دروس و كلاس هاي متنوعي را تعريف كنيد. اگر نسبت به روند تحصیلي فرزندتان ديدگاهي داريد پرنيان اين امكان را به شما مي دهد تا بدون حضور فيزيكي در مدرسه و با ارسال نامه، شكايات و يا احيانا پيشنهاداتي، مسئله را با مسئولين و دبيران مطرح و تا حصول نتيجه پيگيري كنيد. ديگر لازم نيست براي دانستن نمره تحصيلي فرزندتان و یا حضور و غیاب آنها به مدرسه برويد پرنيان نمرات و حضور و غیاب آنها را به روش هاي مختلف برايتان ارسال مي كند. با توجه به امكانات و سليقه شما از طريق پیام کوتاه (SMS) یا نامه الکترونیکی مي توانيد از روند تحصيلي فرزندتان آگاه شويد و البته توصيه هاي دبيران او را به صورت آنلاين دریافت نمایید. شايد دانستن اينكه فرزند شما سركلاس حاضر مي شود يا خير براي بعضي از خانواده ها مهم باشد كه پرنيان اين امكان را نيز در نظر گرفته است. حضوروغياب و وضعيت رفت و آمد او به صورت دقيق در اختيار شماست. مديريت ترم هاي تحصيلي و مشاهده كارنامه هفتگي، ماهيانه و پايان ترم و كارتابل پیامهای دریافتی و ارسال شده نيز جزو لاينفك چنين پرتالی است. پرنيان در فرهنگ لغت فارسي به ابریشم، حریر و يا پارچه ‌ابریشمی‌گلدان معني شده است. بي شك انتخاب چنين اسمي با چنين مشخصاتي با هدف خاصي بوده است چراكه لطافت مدرسه بايد حس شود.




باتوجه به اجرای پرنیان در بیشتر از70 مدرسه استان یزد می توان به موفقیت این نرم افزار در عرصه اجرا اطمينان پيدا كرد. شركت پيشگامان فناوري اطلاعات ايساتيس آمادگي خود را براي ارائه اين نرم افزار به مدارس مختلف در مقاطع تحصيلي گوناگون اعلام كرده است. اظهار نظر دو نفر از مديران مدارسي كه هم اكنون پرنيان مدرسه را در اختيار دارند در اين خصوص جالب است.

حسين پيشوايي، مدير هنرستان بيطرف شهرستان اردكان يزد كه چند ماهي است از پرنيان بهره مي برد معتقد است: پرنيان باعث شده تا دانش آموزان و والدين آنها به راحتي و سهولت از روند تحصيلي آگاه شوند. نكته بسيار جالب و منحصربه فرد، مقايسه دانش آموز در مقياس هاي مختلف است كه به خوبي وضعيت تحصيلي و روند علمي او را نشان مي دهد وبراي برنامه ريزي درسي كاربرد وسيعي دارد. وي البته تاكيد مي كند تنها نقطه ضعف اين نرم افزار عدم اطلاع خانواده ها از علوم اينترنت است كه در برخي مواقع دسترسي آنها را به پرنيان محدود مي سازد كه بايستي در خصوص افزايش كاربرد رايانه و اينترنت در خانواده ها برنامه ريزي كرد.

مدير فني دبيرستان دخترانه هوشمد شهيد زيني يزد نيز از كاربردي بودن اين نرم افزار رضايت دارد و معتقد است مدرسه را به يك واحد 24 ساعته تبديل كرده است. راغبيان معتقد است اتصال راحت و سريع دانش آموز و والدين و حتي دبيران آموزشي و همچنين مسئولين مدرسه از مهمترين مزيت اين نرم افزار است. راغبيان اضافه كرد اكثر خانواده ها به دلايل مختلف و گرفتاري هاي زندگي روزمره ممكن است در ساعت فعاليت مدرسه نتوانند با حضوردر محيط آموزشي فرزندانشان از روند تحصيلي وي آگاه شوند و در درازمدت اين مسئله ممكن است براي آينده تحصیلي دانش آموز تاثير بگذارد اما نرم افزار پرنیان با امكانات وسيعش موجب شده تا والدين از طريق اينترنت در هر ساعت از شبانه روز از وضعيت تحصيلي، نمرات دانش آموز و نمودار هاي مقايسه اي او با ديگران آگاه شده و امكان گفتگو و پرسش وپاسخ با دبيران، معاونين و مدير مدرسه را داشته باشند. به نظر مي رسد پرنيان مدرسه توانسته نمره بالايي در رضايت از مشترکان خود كسب كند. اگر مدرسه محل تحصيل فرزندانتان از چنين نرم افزاري استفاده نمي كند مي توانيد از طريق مكاتبه با شركت پيشگامان فناوري اطلاعات ايساتيس آن را تهيه كنيد.




یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا